Depresia post-operatorie

Depresia postoperatorie

Depresia post-operatorie

Mesajde Admin pe Mar Feb 03, 2009 8:10 pm

Operatiile estetice ca si orice operatie trebuie tratate cu seriozitate printr-o buna pregatire psihica deoarece acestea pot avea efecte post-operatorii cu impact psihologic. Unul dintre aceste efecte este depresia dupa operatia estetica, numita de asemenea si depresie post-operatorie. Ce este aceasta? Multi pacienti pot dezvolta sentimente puternice de tristete, oboseala, pierderea interesului, care incep de obicei in primele 3 zile dupa operatie cand infatisarea nu este inca imbunatatita si poate dura mai mult de 2 saptamani.

Principalii factori in declansarea depresiilor post-operatorii

Principalii factori sunt medicamentatia, sindromul de stres traumatic post-operatoriu si lunga perioada de stat in pat majoritatea activitatilor de zi cu zi fiind restrictionate. Ultimul factor se presupune a fi mult mai dificil de depasit pentru barbati decat pentru femei. Barbatii nu cer ajutorul de obicei si din aceasta cauza fac recuperarea sa fie mai grea. De asemenea obisnuirea cu noul look, reactiile familiei si prietenilor si sentimentul de vinovatie pentru apelarea la chirurgie pot duce la depresie.

Tratarea depresiei

Este foarte important sa stii la ce sa te astepti dupa operatia estetica si sa te pregatesti in acest sens. Pacientul trebuie sa se obisnuiasca cu ideea ca nu poate obtine perfectiunea si trebuie sa se astepte la faptul ca poate prezenta asimetrii in perioada post-operatorie deoarece zonele operate (spre exemplu nasul, fata ) se pot dezumfla inegal. De asemenea trebuie sa realizati ca modul in care va simtiti dupa operatie este natural si va trece in timp. Desigur este mult mai usor sa treci prin momentele dificile din viata alaturi de cineva. Din aceasta cauza sustinerea din partea unei alte persoane este vitala. Te poti simti mai bine stiind ca poti apela oricand la un prieten, o ruda sau la chirurgul tau.
Admin